joi, 14 mai 2009

De ce publicitate?


Mulţi dintre noi ne-am înscris la facultaţi cu profil de comunicare pentru că ne dorim să facem publicitate.
Din păcate, sau din fericire este un domeniu relativ nou în care se caută încontinuu oameni cu idei.
Acum câteva zile văzusem o campanie care se numea „Ştiu că am idei”. Eh... până una alta nu am întâlnit om fără idei: bune, rele, cu orientări discutabile, nu contează toţi avem idei. Dar această fabrică de exploatare a ideilor pe care o numim „companie de publicitate” caută anumite idei. Caută oameni care să fie în stare să creeze ceva care să pară nou. Spun să „pară nou” pentru că nu se mai poate vorbi de nimic „nou-nouţ”. Aceste idei trebuie să fie adresate unui anumit public aşa că ele trebuie studiate, modelate, încât să fie primite de target.
Deja atâtea restricţii şi ei tot mai vor să ne numim „creativi”? Suntem! Pentru că în ciuda tuturor restricţiilor, noi tot reuşim să ne facem de cap şi să ne imbiem cu Ideea de libertate absoluta pe care ţi-o dă creaţia. Unii pot să întrebe ce atâta libertate când tu faci treizeci de secunde de spot sau un afiş A3 părăsit prin cine ştie ce colţ de stradă. Acei oameni nu văd satisfacţia pe care ţi-o dă să ştii că acolo este Ideea ta.
De ce nu altceva? Jurnalism, televiziune, radio, etc? Dacă vă uitaţi pe acest newsletter ştiţi deja de ce. Pentru că e incitant, pentru că vreţi să aflaţi dacă „vă ţine”, pentru că ştiţi că aveţi idei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu